تاريخ : دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 | 1 AM | نويسنده : پریسا صدری

سامانه وام ازدواج از تاریخ ۳ / ۳ / ۱۳۸۸ برای متقاضیان کل کشور راه‌اتدازی شده و متقاضیان سراسر کشور موظف هستند برای اخذ وام ازدواج حتما در این سامانه ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت نمایند.


به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج به نشانیhttp://ve.cbi.ir/Default.aspxبه شرح زیر است:

الف - شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج
1- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
2- به هر یک از زوجـــین مــبلغ 30 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
تبصره 1 : کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنــــها توسط سفارت جـــــــمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گـــواهی ازدواج آنها که ممـهور به مـهر کنسولگری ایران در کشور مــذکور می‌باشد به عـــنوان ســــند ازدواج تلقی
می‌گردد .
تبصره 2 : اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رســــمی توسـط مــراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عــقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .
تبصره 3 : براساس بند "2" از یکهزار و یکصد و سی و نهمین صورتجلسه مورخ 19/2/1391 شـــورای محترم پول و اعتبار درخصوص سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تصمیمات زیر تصویب و مقرر گردید از ابتدای سال 1391 اجرایی شود :
1- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب ، برای دخترانی که مهریه آنان تا 110 سکه بهار آزادی می باشد .
2- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، بــرای پسرانی که قبل از 25 سالگیازدواج می کنند .
3- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هردوی آنها فاقد پدر می باشند .
4- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هریک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در حال تحصیل می باشند .
تبصره – هریک از دختر و پسر می توانند صرفاً از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از بندهای فوق برخوردار شوند .
توجه : بانکهای عامل در صورت وجود منابع قرض الحسنه نسبت به اعطای سقف فردی افزایش یافته قرض الحسنه ازدواج ( تا 50 میلیون ریال ) به متقاضی اقدام می کنند .
3- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی .
4- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یکبار به متقاضیان پرداخت می‌شود .
5- متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد فرصت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .

ب - مدارک مورد نیاز
1- اصل و کپی سند ازدواج .
2- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .
3- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .
4- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .
5- اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .
6- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .
7- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .
پ- شرایط ضامنین (یکی از موارد ذیل به تشخیص بانک مربوطه)
تبصره 1 : اعمال شرایط ذیـــل منوط به تشخیص مسـئول بانک و با تـــوجه به ســـوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد .
1- چنانــچه متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج ، کارمــند رســـمی یا پیمانی دولت ، نــیروی نظامی و انتظامی ، نـــهـادها و مــوسسات عــمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امــداد ، هـــلال احـمر) باشد ، ارائــه گــواهی تــعهد کــسر اقـساط از سـازمان مربوطه به همراه ارائه فــیش حــــــقوق و
حکم کارگزینی ، و در صورتیکه مانده حــقوق نامـبرده کفایت نماید ، نیازی به اخذ ضامن نمی‌باشد .
2- ضمانت یک نفر کارمند رسمی ، پیمانی ، بازنشسته دولت ، نــیروی نظامی و انتظامی ، نـــهـادها و مـوسسات عـــمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد ، کمیته امــداد ، هـلال احـمر) ، کارگــــــر یا کارمـــــــندشرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال ، با ارائـه آخرین فــــیش حـــقوقی و حکم کارگزینی و ...
3- ضمانت یک نــفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمــان اعـــطای تسـهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد .
4- ضمانت یک نفر دارنده حساب جاری فـعال و خــوش حساب کــه به تایید و تشـخیص شـــعبه پرداخت کننده رسیده باشد .
5- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی ، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) .

ج- روش ثبت نام
کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمـــیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهـگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.
متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خـود و هـمچنین نام شــــــعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت
اعـلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .

د- مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد
- مدت بازپرداخت تسهیلات 36ماهه با اقساط مساوی بوده و ســـررسید اولین قــسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .
- نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد تعیین می‌گردد .

برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

لیست بانکهایی که وام ازدواج می دهند در سمت چپ سامانه ازدواج قرار دارد.



برچسب‌ها: چگونه وام ازدواج بگیریم ؟ ,